Het is nu dinsdag 07 september 2010, 17:52

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Hartproblemen op het station
BerichtGeplaatst: zondag 18 mei 2008, 18:47 
Medewerker Forum

Een Kiosk medewerker heeft het volgende meegemaakt.

Zoals misschien wel bekend ben ik werkzaam als formulemedewerker in het (wegkwijnende) kiosk op station Hilversum (die op het verkeerde perron staat eigenlijk, maar dat terzijde).

Hoe dan ook, ik werk daar op zondag, dus ik was ook vandaag weer fijn aan het werk.

De hele ochtend gebeurde er, op wat Apmz'en na in de 140, niets bijzonders. Apmz zijn ex-TEE rijtuigen, 1e klas. In dit geval dus maal 6 en gedeclasseerd in de 140 Amsterdam of Schiphol - Berlin. Ergens 's middags kwam er opeens ambulancepersoneel het perron op, die naast mijn Kiosk bleven staan. Er bleek daar een man te zitten die hartproblemen had, zijn hart klopte veel te snel. Toen ik dat doorhad maar even gezorgd voor een bekertje water, wat de man graag wilde hebben. Daarna kreeg hij door één van de twee ambulancemensen een medicijn toegediend. Ondertussen vroeg de andere man aan een servicemedewerker hoe hij het beste zijn brancard naar het perron kon krijgen. Die ging hij daarna ook halen (via de tunnel en de lift).

Hoe dan ook, de medicijnen bleken niet te werken, het hart van de wat oudere man bleef veel te snel kloppen. Daarom moest hij sowieso mee met de ambulance. Het opstappen op de brancard bleek nog een probleem, de man kon niet fatsoenlijk op zijn benen staan. Na veel proberen, duwen, trekken en sjorren lukte het hem om tegen het bed te leunen. Hij wilde al gaan liggen maar dat kon niet, hij zat nog niet goed. Hij 'kon niet meer!', maar na aandringen is het gelukt nog een stukje te schuiven. Hij kon nu gaan liggen (hij was veel te lang voor de brancard) en uitrusten.

Tijdens het instappen hield de servicemedewerker een zuustoffles vast, maar nu kon de patiënt dan eindelijk aan de zuurstof. Zo kon hij even rustig bijkomen. Ook de monitor werd ingeladen, nog even vastbinden en rijden maar. Dit moet ook geen pretje zijn geweest, want in de tunnel ligt nog geen asfalt o.i.d., dus dat zijn betonplaten waar telkens een stukje tussenzit.

Hoe dan ook, de man is dus per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Toch zette het me wel aan het denken, vooral omdat ik de man helemaal niet heb zien zitten! Blijkbaar heeft er iemand anders 112 gebeld (ik denk de servicemedewerker). Wat dat betreft ben ik blij dat ik niet de enige ben op zo'n perron, aangezien ik niet alles kan zien...

Hoe dan ook, gelukkig heeft het treinverkeer geen hinder ondervonden van de hele situatie. Nou hopen dat het ook met de man weer goed zal gaan!

Dit is de vijfde bijdrage in Op en Rond de Rails. Als je werkt in het Openbaar Vervoer, dan ontvangt de redactie graag je verhalen via het forum van OpeensHadIkHet. Er is een voorwaarde: Bij de beheerders van het forum moet bekend zijn dat je werkt in het Openbaar Vervoer of in het Railgoederenvervoer. Reacties op dit verhaal zijn mogelijk op het forum.

Profiel  

Berichttitel: Re: Hartproblemen op het station
BerichtGeplaatst: zondag 18 mei 2008, 19:01 

Heftig verhaal, maar als hierdoor een trein vertraagd is hebben de reizigers eventjes pech.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zondag 18 mei 2008, 21:43 

Ik vind dat je daar helemaal gelijk in heb. Een leven gaat voor alles!

Alleen lastig dat de overweg weg is gehaald. Dan was alles wat handiger gegaan.

In ieder geval goed van van je dat je heb meegeholpen. Wel raar dat de gene die 112 heeft gebeld niet na je toe is gekomen of bij de slachtoffer is gebleven. Maar wat ook kan is dat de slachtoffer zelf 112 heeft gebeld en geen hulp kon halen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zondag 18 mei 2008, 22:11 
Medewerker Forum

zeker heftig verhaal, en voor mij toch ook redelijk in de buurt. Natuurlijk zeker niet handig gezien hoe Hilversum er nu bij ligt.
En ook ik hoop dat het goed gaat met de man!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]