Het is nu donderdag 09 september 2010, 21:03

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2008, 10:32 

Begin dit jaar toen ik op Deventer stond zag ik na een aanrijding van een viaduct door een vrachtwagen iedereen lopend vanaf Olst naar het station komen, onder begeleiding van het personeel...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2008, 12:51 

Als het spoor maar veilig gesteld word dan is het geen probleem.
Maar als er nog treinen over het baanvak rijden uiteraard niet!!!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2008, 15:54 

Waarschijnlijk had ik om heel eerlijk te zijn precies hetzelfde gedaan als ik in Zaltbommel moest wezen. Goed, ik zou niet meteen de deur openen met de noodknop maar als de deur al geopend was zou ik echt niet in de trein blijven wachten om weer terug te gaan naar waar ik net vandaan kwam. Ik wil zoals eerder gezegd van A naar B, en dan wil ik dus niet 50 meter voor mijn eindbestemming omdraaien.

Sowieso lijkt het me handiger als men in dit soort situaties de reizigers die willen uitstappen juist wel laat uitstappen maar dan aan de juiste kant van het spoor en onder begeleiding! Nu ben ik met de situatie ter plekke niet bekend maar ik ga er even vanuit dat het hier om twee sporen betreft. Dan is dus aan een kant van de trein sowieso geen spoor. Als je aan die kant dus uitstapt en vervolgens langs het schouwpad naar het station loopt kan er toch in principe niets gebeuren?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2008, 15:55 

Dan zie ik ook niet zo'n probleem zolang iedereen maar aan de bermkant blijft. Doordat de trein er staat kan er toch geen trein op het spoor langs de berm komen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2008, 16:26 

Die plek (heet Oud Zaltbommel in het spoortaal) heeft idd 3 sporen. En dan is er geen berm-kant.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2008, 16:58 

Laat ik het anders formuleren misschien dat men het dan snapt

Noodknoop deurbediening indrukken als er geen NOOD is en lopen langs de spoorbaan: FOEI!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2008, 17:31 

Het is altijd triest om te lezen/te zien dat een persoon vrijwel altijd bedreigd wordt als het niet gaat zoals veel gasten willen... Kijk, in zo'n land leven wij dus.
Als 1 iemand op zijn lange tenen getrapt is, wordt je meteen maar even met de dood bedreigd...
Waardeloos land...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2008, 18:09 

Het was gewoon de verkeerde situatie op de verkeerde locatie voor de zoveelste keer, het aantal storingen tussen Geldermalsen en Den Bosch is sinds de laatste geplande werkzaamheden absurd hoog. Ergens begrijp ik de reizigers wel in hun woede, aan de andere kant keur ik de manier af waarop ze deze uiten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zondag 13 april 2008, 19:33 

Laat reizigers zich gewoon aan de opgestelde regels houden. NS is een bedrijf die haar diensten aanbied en daarvoor regels heeft opgesteld. Toen die reizigers in de trein stapte, zijn ze met die regels accoord gegaan. Ik vindt dit gewoon het in gevaar brengen van de spoorwegveiligheid en het zal eigenlijk bestraft moeten worden! maarja, probeer die personen maar te achterhalen die die noodknop hebben ingedrukt...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2008, 02:15 

Als ik een treinkaartje koop ga ik inderdaad accoord met de regels die NS opsteld, tevens wanneer ik mij op terrein van NS bevind of in vervoerswijzen van NS. Aan de andere kant heeft NS mij toen zij dat kaartje verkocht beloofd mij naar mijn eindbestemming te brengen ook binnen bepaalde voorwaarden. Alleen de reizigers hadden naar mijn mening op een andere wijze moeten reageren. Alleen via die kanalen (klachtenbrief aan NS) krijgen ze vaak een standaardbrief met excusses terug en aan het eind van het liedje wordt er geen actie ondernomen.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik na dit verhaal elke dag raar aankijk tegen de instappers en uitstappers te Zaltbommel, wie zou het zijn geweest? Nogmaals ik vind dat geen fatsoenlijke manier hoe we met elkaar om moeten gaan. Toch vindt ik niet dat één partij hier schuld heeft, het is een samenloop van omstandigheden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2008, 09:19 
Medewerker Forum

Schuld aan beide zijden ?

De beslissing van de NS was niet echt hándig, maar vanuit hun standpunt wel te begrijpen. De reactie van de reizigers was vanuit hun standpunt óók wel te begrijpen maar wel echt fout.

Daarentegen: je hebt maar één figuur nodig wat aan knoppen gaat zitten en dan ben je verloren. Helaas.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2008, 10:21 
Spoorvrijwilliger
Spoorvrijwilliger

Mensen jullie vergeten allemaal de hoofdzin waar het hier om gaat, en die hoofdzin is : VEILIGHEID !!!!!!!!!!!!! Want denken jullie na voordat je een bloedbad gaat krijgen, als je dit toe laat gaan?
Ik weet 1 ding zeker, ik wil zo iets niet op mijn geweten hebben hoor !
greets
de stook

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2008, 10:23 
Medewerker Forum

Nee, dat wil niemand op zijn geweten, de NS dus ook niet.

De mensen zelf vinden het risico kennelijk acceptabel. Een uurtje eerder thuis of levensgevaar lopen...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2008, 14:00 
Medewerker ProRail
Medewerker ProRail

frankst schreef:
Toch blijft het gek, in Nederland mag je niet dat laatste stukje langs het spoor naar het perron toe lopen en in Belgie heb ik het wel meegemaakt dat je de laatste 2,5 kilometer naar het station mocht lopen over het spoor. Hoe zou het nou komen dat het ene land er problemen van maakt en de ander het doodnormaal vind?

http://www.youtube.com/watch?v=7a9BhoR02SY

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2008, 14:24 

Doc Zenith schreef:
frankst schreef:
Toch blijft het gek, in Nederland mag je niet dat laatste stukje langs het spoor naar het perron toe lopen en in Belgie heb ik het wel meegemaakt dat je de laatste 2,5 kilometer naar het station mocht lopen over het spoor. Hoe zou het nou komen dat het ene land er problemen van maakt en de ander het doodnormaal vind?

http://www.youtube.com/watch?v=7a9BhoR02SY

Dat is inderdaad een situatie die je niet wilt hebben, maar mij lijkt dat dit een incident is. Als je aan de andere kant van het spoor zou uitstappen was er niets aan de hand! Alleen zou de situatie ter plekke wel zodanig zijn dat dit niet praktisch was.

Sowieso had men bij Zaltbommel ervoor kunnen kiezen om een spoor buiten dienst te nemen en dan alsnog de deuren te openen. Of nog beter, gewoon door rijden. Jammer dan dat een IC +5 krijgt. Men moet zich realiseren dat er reizigers worden vervoerd die van A naar B willen binnen een bepaalde tijd. Om vervolgens 50 meter voor het station te stoppen en om te draaien is simpelweg onaanvaardbaar. En dan kunnen sommige gebruikers hier zo hoog en laag springen als ze willen met "vervoersvoorwaarden" en "regels zijn regels" maar dat houd die mensen dus niet tegen. En mij ook niet als ik op tijd op bv. mijn werk moet zijn en ik 50 meter voor het station stil sta en het bericht komt dat we terug gaan rijden.

Neemt niet weg dat het ontzettend gevaarlijk is wat er gebeurde en niet de bedoeling is. Maar ik vind dat de fout hier toch echt bij de treindienstleider ligt die de trein niet nog 50 meter laat door rijden. Men is niet erg klantvriendelijk bezig met iedereen zo +30 oid te laten oplopen. Dat men dan de deuren opent en uitstapt valt ergens wel te verwachten...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2008, 16:06 
Medewerker NS
Medewerker NS

Dat filmpje laat alles al zien. Daar hoeft toch niets aan toe gevoegd te worden? Je loopt niet langs het spoor, punt uit!

De NOODknop is voor NOOD. Als er bv brand is of een andere levensbedreigende situatie, niet omdat je anders te laat thuis komt voor het eten...
Het was inderdaad niet zo handig om de trein terug te willen sturen, terwijl er op het andere spoor wel treinen door mogen. Maar om daar nou je leven voor te willen wagen?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2008, 16:22 

Kan de NS niet een regel maken dat de mcn eerst naar de andere kant van de trein loopt, en daarna omroept dat jullie de andere kant op gaan (ev. als de trein al rijdt). Dan kunnen de reizigers niet uit de trein.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: maandag 14 april 2008, 16:55 

seinhuis schreef:
Kan de NS niet een regel maken dat de mcn eerst naar de andere kant van de trein loopt, en daarna omroept dat jullie de andere kant op gaan (ev. als de trein al rijd). Dan kunnen de reizigers niet uit de trein.

Ja nee dat is leuk. Je staat ergens een kwartier stil in een weiland zonder informatie, vervolgens ga je plots terug rijden.. "dames en heren, door een storing rijden we terug naar station x".

Lang leve de reisinformatie. :lol: Je vervoerd reizigers, niet een of ander product.

En verder vraag ik me nog altijd af wat het veiligste is.

Je hebt drie sporen naast elkaar, ABC. De trein staat op B en de mensen erin zijn aardig pissig aan het worden dat ze niet mogen uitstappen want ze kunnen als het ware vanuit het raampje al het perron aanraken.

Je sluit ofwel spoor C af en laat de mensen aan die kant uitstappen, of je wacht tot een of andere malloot de deur aan zijde A opent waarna de halve trein zich in levensgevaar brengt... Begrijp me niet verkeerd, ik keur het niet goed wat hier gebeurd is maar men moet toch begrijpen dat reizigers van A naar B willen en niet alsof het om een of ander product is van hot naar her worden gestuurd. Dat reizigers dan ernstig gefrustreerd raken en domme dingen gaan doen is enigzins voorspelbaar...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 73 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]