Net echt twee goede conducteurs in de trein van Schiphol naar Leiden. Ze hielpen een oudere mevrouw met instappen, gaven reisadviezen, schreeuwden over het perron dat de CTA niet klopte en deden riepen dat ook om in de trein. Voor het controleren netjes 'Goedemiddag, uw vervoersbewijzen alstublieft!' Er zat nog iemand met een hond tussen zijn benen op de grond, zonder hondenkaartje. Toen hij de man erop attendeerde dat hij hem alleen op de schoot zonder kaartje mee mocht nemen, en de reizigers geen bekeuring gaf, was de reactie van een wat ouder koppel achter mij 'Ach, wat aardig toch, van die conducteur.' De man had overigens naar mijn inzicht echt geen idee dat hij om de hond op de grond te mogen zetten, hij schrok echt toen hij het hoorde.
Tot slot nog een perfecte omroep bij aankomst in Leiden:
'Dames en heren, het volgende station is het Centrale Station van Leiden. Deze trein rijdt nog verder als intercity naar Den Haag HS - Hollands Spoor, Rotterdam Centraal en Dordrecht. Aan de overzijde zal de trein die ons net passeerde klaarstaan, en die gaat als stoptrein naar Den Haag Centraal. Op spoor 1 staat de intercity van acht voor het uur richting Leiden Lammenschans, Alphen a/d Rijn en Utrecht Centraal klaar. Verlaat u de trein? Vergeet dan niet uit te checken met de chipkaart en uw bagage. Alle medewerkers op de trein wensen u nog een fijne dag!
eelkevd schreef:
Kaatje1970 schreef:
Aan beide kanten hing een mooie grote sensor die ervoor zorgde dat als er iemand aan kwam lopen de deur automatisch dichtging
Maar het klinkt wel slim, heeft de ICE niet ook sensoren voor de binnendeuren?
De ICE heeft die inderdaad ook, en volgens mij de Brussel-IC [de Hispeed-rijtuigen, uiteraard] zelfs ook!
Kaatje1970 schreef:
Ik geloof dat de NS niet precies weet hoeveel Mat 64 er nodig is in de 9600. Vorige week kwam er 1 stelletje langs in de spits, en gisteren voor de spits reden ze met 3 stellen sterk!
Goed gecorrigeerd denk ik dan, hij zal wel wat extra capaciteit nodig hebben deze tijd.